YKS'de OBP düzenlemesine dava
3. kez YKS'ye giren bir aday, OBP (Ortaöğretim Başarı Puanı) uygulamasının eşitlik ilkesine aykırı olduğu gerekçesiyle MEB, YÖK ve ÖSYM'ye dava açtı.
3. kez Yükseköğretim Kurumları Sınavı'na (YKS) giren bir aday, Ortaöğretim Başarı Puanı (OBP) uygulaması nedeniyle Millî Eğitim Bakanlığı, Yükseköğretim Kurulu ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi aleyhine dava açtı.
Aday, OBP nedeniyle puanının düşürüldüğünü ve uygulamanın Anayasa'daki eşitlik ilkesine aykırı olduğunu ileri sürdü. Dava dilekçesinde, sistemin adaylar arasında adaletsizlik oluşturduğu iddia edildi.
Başvurunun yargı süreci devam ederken, konu eğitim sistemi ve sınav değerlendirme kriterleri açısından tartışma yarattı.